Bestemming bereikt, 5 jaar Beweegwinkel
5 Jaar geleden ging het roer om. Ik besloot om mijn praktijk voor oefentherapie Cesar en een beetje Cranio sacraal therapie om te bouwen naar De Beweegwinkel. Mijn innerlijke TomTom liet een nieuwe mogelijke bestemming zien. Ik besloot deze als stip aan de horizon te stellen. Mijn reisdoel.
Met mijn voertuig uitgerust met mijn innerlijke TomTom, de nodige kaarten en vol bagage ging ik op weg. De route was bijzonder. Ik heb snelwegen gezien, landweggetjes, kronkelwegen en dwaalwegen. Ik heb bergpassen gereden en andere onbegaanbare paden. Soms zag je geen hand voor ogen door de mist. En elke keer kwam ik onderweg bijzondere zaken en plaatsen tegen. Ik leerde veel en deed nieuwe ontdekkingen.
Nieuwe ontdekking
Zo kwam ik MNRI ( Masgutova neurosensimotore reflexintegratie) tegen. Werken met de mogelijkheden van het zenuwstelsel via de primaire reflexen. Een methode die bijzondere resultaten in bewegen geeft. Het kan veel bewegingsmogelijkheden teruggeven bij volwassenen. En bij kinderen stimuleert het de ontwikkeling van de motoriek, taal, sociale vaardigheden en schoolse vaardigheden.
Zien en kijken
Ik leerde onderweg ook veel over kijken en zien. Hoe zie je scherp? Hoe hou je overzicht? Hoe zorg je dat je een wijde blik houdt? Hoe kom je tot een goede focus. Door te oefenen en spelen met zien en kijken leerde ik beter kaart lezen. Maar ik werd ook wel eens verblind, of zag geen hand voor ogen in het donker of de mist. Al rijdend leerde ik beter mij route te volgen en bij te stellen.
Storingen in de navigatie
Mijn innerlijke TomTom gaf mij veel informatie onderweg. Maar soms door de omstandigheden, afgelegen plaatsen en technische storingen en mijn onscherpe blik viel die informatie wel eens uit. Dan raak je de weg kwijt en kom je op dwaalwegen, eenzaam en alleen of verstrikt in een drukke stad met veel te veel wegen. Na een poosje ontdekte ik dat Pauzemomenten dan toch wel handig waren. In die rust kon er worden bijgetankt en onderhoud aan mijn voertuig worden gedaan. De ramen werden gelapt en daarna zag de wereld er weer helder uit. Mijn voertuig reed weer beter. De innerlijke TomTom deed het dan weer en dus kon ik weer navigeren.
Wegligging
Balans in mijn voertuig was ook wel eens dingetje. Het voertuig was dan niet vooruit te branden hoe hard ik ook op het gas trapte. En sturen met deze belading was zeker op smalle bergwegen niet echt fijn. Ik stopte dan om te kijken waar dat aan lag. Regelmatig zag ik dan dat de auto scheef hing. Als ik dan de auto uitpakte zag ik wat er allemaal inzat. Ik merkte ook dat ik lang niet alles meer nodig had. En bovendien kwamen er nieuwe zaken bij die een aantal oude zaken gingen vervangen. Dus er moest er flink opgeruimd worden. Kofferbak uitladen uitzoeken weggooien en receyclen. En daarna reed het voertuig weer als een zonnetje en ik wist weer wat ik bij me had.
Rijvaardigheid
En dan last but not least, mijn rijkunsten. Als je een reis maakt over allerlei soorten wegen dan vraag dat wat van je stuurmanskunsten in combinatie met je kijken. Je leert hoe je je voertuig goed over de weg loodst en tussen allerlei obstakels en medeweggebruikers door kunt rijden. Je leert zaken inschatten en omgaan met verschillende omstandigheden. Zoals bijvoorbeeld het weer en de conditie van het wegdek. Al doende krijg je ervaring en oefen je. Tja en het gaat ook wel eens fout. Boem is ho! Dan moet je eerst weer herstellen voordat je verder kunt en de troep die dat veroorzaakt opruimen. En daarna even tijd om weer vertrouwen te krijgen in je eigen rijvaardigheid.
Nu 5 jaar later kan ik zeggen bestemming bereikt. De Beweegwinkel beweegt goed. Dank aan alle mensen die mij geholpen hebben onderweg om mijn bestemming te bereiken. Ik heb de afgelopen vakantie genoten van de bestemming. Nu is het tijd om verder te reizen naar de volgende bestemming… Nieuwsgierig waar ik heen ga? Reis en beweeg mee. Schrijf je in voor de nieuwsbrief dan weet je waar ik volgende maand ben.
Plaats een reactie